Tuesday, November 29, 2016

"გული" - ლორთქიფანიძე


გაკვეთილის  მთავარი თემა
‘’გული’’- ლორთქიფანიძე
სწავლების საფეხური
მე-9 კლასი
მოსწავლეთა  პროფილი
27მოსწ.
გაკვეთილის  მნიშვნელობა  აქტუალობა
მოსწავლე  შეძლებს საკუთარი აზრის ჩამოყალიბებას შესწავლილი საპროგრამო
და შეგროვილი (ინტერნეტი) ინფორმაციის
ეფექტურად ორგანიზებას.
გაკვეთილის  მიზნები  და  შედეგები
აცნობიერებს  საპროგრამო  მასალის  ცოდნისა  და  ისტ-ის  საშუალებით  მასალის  გააზრებულად   გამოყენებას;
ახერხებს მასალის ლოგიკურ ორგანიზებას (ილიასა და ნიკო ლორთქიფანიძის საერთო ხედვა);
განასხვავებს და აცნობიერებს სხვადასხვა სახის მასალის დაჯგუფებას(ლიტერატურული და ისტორიული მე-19საუკუნის მეორე ნახევრისა და მე-20საუკუნის პირველი ნახევრის ქართული ინტელიგენცია და ქართული მწერლობა).

წინასწარი  ცოდნა
ა) მოსწ. იციან ლორთქიფანიძის  ბიოგრაფიის  რამდენიმე დეტალი;
მოსწავლეებმა იციან ილიას ბიოგრაფია და “კაცია, ადამიანი?!”
ბ) კლასგარეშე ლიტერატურა-მე-19 საუკუნის მეორე ნახევარი-”თერგდალეულთა”საქმიანობა;
  მე-20საუკუნის პირველი ნახევრის ქართული       ინტელიგენციის ბედი
გ) აფასებს მასალას სანდოობის,ადეკვატურობისა და სიზუსტის თვალსაზრისით.
შეფასების  საგანი  და  პროცედურები  
სასწავლო  მასალა  და ტექნიკური   რესურსები
დაფა.ცარცი.კომპიუტერი.  პროექტორი.
გაკვეთილის  მსვლელობა




















































































































































































შერჩევით(ა,ბ,გ)























საორგანიზაციო საკითხები: -A ფაზა. გამოწვევა - 15წუთი
გონებრივი იერიში-რაგანაც შინ ლორთქიფანიძის
 
ბიოგრაფიული ცნობები ინტერნეტის საშუალებით უნდა მოეგძიებიათ,შევეცადოთ შევქმნათ სივის ფორმატი, რომელიც შესაძლებლობას მოგვცემს ქრონოლოგიურად დავალაგოთ შეგროვილი  ინფორმაცია,

ა. საუბარი მოცემული გეგმის მიხედვით წარიმართება.
ჯგუფი,რომელიც დოკუმენტური მასალის შესაგროვებლად ჩუნეშში წავედით, ვფიქრობ,ხელმოცარულები არ დავბრნებულვართ ამიტომ მასალას გამოვიყენებთ გზადაგზა,სლაიდების მიხედვით ვსაუბრობთ ნიკოზე.

* სივის ფორმატი კლასის აქტივობით შეიქმნება.
      სივში აღნიშული დეტალების მიხედვით ვისაუბრებთ ნიკო ლორთქიფანიძის  ცხოვრებასა და შემოქმედებაზე.



                    მამა-
ოჯახის წევრები-
განათლება-
ლიტერატულური მიმდინარეობა-
საქართველოში დაბრუნებული მწერალი -
ა)  “იყიდება საქართველო” 1910წელი-ლიტერატულური საღამო
ბ.” იყიდება საქართველოთი” გაიცნო ნიკო ლორთქიფანიძე სრულიად საქართველომ
ს.დ. იყო :
  1. ტექსტის ცოდნა
  2. თქვენი შთაბეჭდილებები
3.ფერებში გამოხატული მინიატურის პრობლემა
4.ტექსტისთვის შერჩეული მუსიკა
5.თარგმანები ლიტერატურული ჟურნალისათვის “ჩვენი თარგმანები “ ინგლისური,რუსული,გერმანული.


ა) მე-19საუკუნის მეორე ნახევრის ქართული ინტელიგენციის საქმიანობა
ბ) მე-20საუკუნის პირველი ნახევრის ქართული ინტელიგენციის ბედი
(წინა გაკვეთილზე ორმაგ ჩანაწერთა საშუალებით საუბრობთ მინიატურის პრობლემებზე )
  1. “იყიდება საქართველო”-ახლანდელი დრო. რით?
                  კომენტარი-მძაფრი შთაბეჭდილება
                                          საფიქრალი-რატომ?
                                          განცდა-წუიხილი
                                         რეალობა-ჭეშმარიტი
რეალობის  შეულამაზებელი მხილება (ილია,გურამიშვილი)
                                                                                        
                             
                         
2. “ჰყიდის ყველა”-ახლანდელი დრო-ვინ?
3. “იყიდება ყველგან”-ახლანდელი დრო-სად?
4. “იყიდება ერთიანად”-ახლანდელი დრო-როგორ?
5.”იყიდეთ ბარემ…”-ფინალი

კლასი იყოფა 4 ჯგუფად. თითოეულს ეძლევა განსხვავებული  დავალება
1.იმსჯელეთ ილიასა და ნიკოს ლიტერატურულ ნათესაობაზე
2.იმსჯელეთ თქვენს შთაბეჭდილებებზე
3.იმსჯელეთ ნიკოს მინიატურის  სტილზე
4.იმსჯლეთ იმპრესიონისტების გავლენაზე
   ჯამდება ნაწარმოები მასწავლებლის მიერ














































B. ფაზა შინაარსის რეალიზება-22წუთი


ა.”იყიდება საქართველო” შესაძლებლობას გვაძლევს დავახასიათოთ მე-20 საუკუნის პირველი ნახევარი.აშკარაა, ნიკოს აღნიშნული ნაწარმოებით ქართული ინტელიგენციის სულიერი ტკივილი აქვს გამოხატული- საქართველოში ჭირს ცხოვრება!

ა) მოსწავლეები საუბრობენ მე-20 საუკუნის საქართველოს  პრობლემებზე
 
ბ.”გული”-ორმაგ ჩანაწერთა დღიური
        ტექსტი                                                           კომენტარი
1”:მოკვდა…”                                                  ერთსიტყვიანი
                                                                          წინადადების
                                                                       სიმძაფრე

2. “დის…”                                                   ტრაგედია-                                                 
                                                         სიკვდილის წინ მატოობა

3.”მოკვდა უცხოეთში”         ტრაგედიის გამძაფრება -
                                                    სიკვდილი

4.”ათასი სნეულებით”      ტრაგედია-იდუმალებით
                                                 მოცული სიკვდილი

5.”ცხედარი გაჭრეს”  წესების თანახმად ,მაგრამ
                                       ახლობლების გარეშე

6.”პროფესორმა…”    ხაზგასმა კომპენტენტურობაზე

7.”ერთმანეთს შესცქეროდნენ...”     გაოგნება-სიუჟეტის
                                                               სიმძაფრე,ზღაპრულობა…
                                                            რეალობის განცდა
                                                                 
8.”გულის მაგიერ...”         ფრაზეოლოგიური გამოთქმები
                                           

9.”დეპეშით...”        დედის საწუხარი...
10.”კედლიდან…”     რუკისა და სურათის მეტაფორული
                                       დატვირთვა

ტექსტის გეგმა:
1.ქართველის უცხოეთში სიკვდილი;
2.გაოცებული  პროფესორი;
3.გამწარებული დედა  ;
4.პასუხები დედის კითხვებზე




აქცენტები:
  • მე-20 საუკუნის პირველი ნახევარი მინიატურის მიხედვით  და 21-ე საუკუნის პრობლემები (იცვლება ბევრი რამ,მაგრამ პრობლემები რჩება იგივე);

  • უცხოეთში ჩვენებურთა ბედი;


  • დღევანდელ ქართველთა ერთი ნაწილის განწყობა
  • პრობლემის არსი-საქართველოში ჭირს ცხოვრება(უმუშევრობა, ხელფასების სიმცირე…), უჭირს ყველას…
  • შედეგი-ქართველები გარბიან…
  • მე-20 საუკუნეში “სხვა ხალხის ისმის აქ ჟრიამული”- გალაკტიონის ამოძახილს დღევანდელი ქართველები იმეორებენ(!)

 

ელექტრონული ჟურნალის სარჩევი:
            თარგმანები:
 1.თარგმანები ინგლისურად







2.თარგმანები რუსულად







3.თარგმანები გერმანულად









2. საუკეთესო ესეები
   









3.რომელ ლიტერატურულ ნაწარმოებს შევარჩევდით მე-9 კლასელთათვის კლასგარეშე ლიტ. წასაკითხად და რატომ?


4.ნიკო ლორთქიფანიძის ნაწარმოებების  ილუსტრირება




















C.ფაზა გამთლიანება-6წუთი


ა). ნიკოს “გული”- გადმოეცით თქვენი შთაბეჭდილებები წერილობით


მასწავლებელი აჯამებს-












მასწავლებელი აკეთებს დასკვნბს









მასწავლებელი აწყობს დებრიფინგს:
რა ვისწავლეთ?
რაში გამოგვადგება



*შეფასების რუბრიკა(გეგმას ახლავს)

















საშინაო დავალება:
ა.საკუთარი სივის შექმნა და შევსება (რეკომენდაცია-ჩაწერეთ ყველა აქტივობა მონაწილეობა ოლიმპიადებში ტურებში-კონკურსებში,მიანიშნეთ სერთიპიკადები)
ბ.ესე-დღევანდელი და გუშინდელი საქართველოს პრობლემები
გ.რომელ ლიტერატურულ ნაწარმოებს შეარჩევდით დამატებით ნიკო ლორთქმიფანიძის შემოქმედებიდან მე-9 კლასელთათვის




*დ. “იყიდება საქართველო” და “გული”
-იმსჯელეთ ორივე ნაწარმოების პრობლემებზე
-იმსჯელეთ ნაწარმოების მხატვრულ ხერხებზე
-დააფიქსირეთ თქვენი პოზიცია





No comments:

Post a Comment